Al enige jaren bestaat het idee van een tiny forest. Dat is een klein bosje binnen een stedelijke omgeving. Iets met meer groen, daar is GroenLinks altijd wel in geïnteresseerd natuurlijk. We zijn er over gaan lezen en hebben contact gehad met andere partijen binnen de gemeenteraad.

Een Tiny Forest is een dichtbegroeid, inheems bos ter grootte van een tennisbaan (circa 200 m2). Dit bos is niet alleen een prettige plek voor vlinders, vogels, bijen en kleine zoogdieren, maar ook voor mensen. Kinderen leren in het buitenlokaal over de Nederlandse natuur en buurtbewoners ontmoeten elkaar op een prettige en gezonde plek.

Het is dus een groen initiatief met een sociale insteek. Bedoeld om kinderen bewust te maken van het groen en hiervan te laten genieten. En om buurtbewoners hier een regierol in te geven.

Kort voor de vorige zomervakantie is er in de gemeenteraad van Hengelo een motie aangenomen waarmee de gemeente zich achter dit idee schaart. Helaas is het tot op heden niet gelukt om een initiatiefnemer te vinden.

Bent u of kent u iemand (of iemanden) die initiatiefnemer willen zijn in dit prachtige idee dan horen we graag van u! De gemeente wil zich nog altijd inzetten voor dit idee.

Trouw publiceerder hier eerder al een mooi artikel over: https://www.trouw.nl/groen/het-tiny-forest-rukt-op~af168db5/